اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَ هُمْ فِی غَفْلَةٍ مَّعْرِضُون

اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَ هُمْ فِی غَفْلَةٍ مَّعْرِضُون

تحلیلی- زندگی دینی، انسانی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی
اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَ هُمْ فِی غَفْلَةٍ مَّعْرِضُون

اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَ هُمْ فِی غَفْلَةٍ مَّعْرِضُون

تحلیلی- زندگی دینی، انسانی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی

و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

بسم الله الرحمن الرحیم


گویی فراموش شده است، نوع نگاهی که باید در تک تک افراد مسلمان مومن نهادینه شود و از آنان برون تراود!


ما نیامده ایم فقط برای زندگی کردن و از عهده زندگی کردن بر آمدن

ما آمده ایم تا مجاهده ای کنیم برای تعالی و برای بندگی

ما آمده ایم برای عبد بودن و عبد شدن و عبد ماندن

"و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون" (ذاریات، 56)


و برای آن باید تلاشی کرد تا شایستگی آن را بدست آورد تا رحیمیت خداوند و لطفش روزی و رزقی بر تو عطا فرماید که مرتبه ای به بالاتر راه یابی و بهتر ببینی و بیشتر درک کنی و جامعتر بنگری و عمیق تر بفهمی و خالص تر عمل کنی


باید مجاهده و تلاش کرد برای این

یعنی باید این را دانست که اولاً چنین چیزی را از ما خواسته اند

تا نیت کنی که بدان برسی

و چون به این امر شناخت یافتی و نیتت خالصانه بود، اینک موقع مجاهده و تلاش است، مجاهده ای کامل با مال و جان و انفس و با شناخت و با توکل که فرمود:


"و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله لمع المحسنین" (عنکبوت، 69)


الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ

بسم الله الرحمن الرحیم 

  

می‌گویند برخی .... که نباید لعن کرد! 

 اشکال می‌کنند که چرا در زیارت عاشورا این همه لعن هست؟! 

 

وَ إِذْ قُلْنَا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَ مَا جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْنَاکَ إِلَّا فِتْنَةً لِّلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَمَا یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیَانًا کَبِیرًا (اسراء 60) 

 

 

و اما خداوند این شجره بنی امیه را شجره‌ای "ملعون" می‌نامد در قرآنش 

 

و طغیان کبیر آنان، همان "یزید" این شجره ملعونه است که بر آل یاسین که تنها آل سلام فرستاده شده خدا در قرآن است چنین طغیان بزرگی که دیگر چنین عبارتی در هیچ جای قرآن نیست 

و این آیه بعد از بیان کشتن ناقه الله صالح است... 

  

* در تفاسیر آمده است: رویای پیامبر -صل الله علیه و آله- بالا رفتن بوزینه ها از منبر پیامبر -صل الله علیه و آله- بوده که وقتی پیامبر از جبرئیل پرسید چه زمانی است، می‌گوید حدود چهل سال بعد از هجرت تو.